Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

9 kwietnia 2011

Tort urodzinowy





Biszkopt ciemny i jasny
5 jajek
1 szkl cukru
3 łyżki wody
1 i 3/4 szkl mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy

do ciemnego biszkopta 3 łyżki kakao zamiast 3 łyżek mąki


masa
2 szkl wiórek kokosowych
3 szkl mleka
2 budynie waniliowe lub kokosowe
2 kostki margaryny Kasia
1 szkl cukru
sok z połowy cytryny
kakao






poncz do nasączenia


3 szkl wody przegotowanej
sok z 1,5 cytryny
100 ml wódki
3 łyżki cukru

dodatkowo 2 słoiczki dżemu (dowolny)

Upiec biszkopty, jeden biały drugi kakaowy. Jajka ubić z cukrem dodać wodę, mąkę i proszek do pieczenia . upiec w tortownicy o śr ok 22-23 cm, ok 35 min w 180 st.. Po upieczeniu wystudzić i przekroić każdy na 4 placki.


masa;
Wiórki kokosowe zmielić w młynku na mączkę. Od mleka odlać pół szkl do rozrobienia budyniu, mleko zagotować, dodać wiórki kokosowa i chwilkę pogotować, dodać budyń. Po zagotowaniu zdjąć z ognia i okryć folią by nie wytworzyła się skórka. Wystudzić. Margarynę utrzeć z cukrem, po łyżce dodać budyń i na koniec sok z cytryny do smaku.

Poncz wymieszać , nasączać każdą warstwę i smarować na przemian masą i dżemem. Wierzch obsmarować białą masą do reszty dodać trochę kakao i dekorować wedle uznania.


14 komentarzy:

  1. Witam! Mam pytanko, jak zrobić takie piękne róże? Czy one są z tego kremu w przepisie czy z innego i jak je zrobić? Tort CUDO!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Do róż potrzebna jest odpowiednia koncowka do rękawa cukierniczego .. Nie potrafię powiedziec skąd ją wziąć bo sama pożyczam od znajomej ..

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuję za szybką odpowiedź, wczoraj przesiedziałam pół wieczoru nad poszukiwaniem instruktażu do zrobienia takich róż i znalazłam!!! Faktycznie końcówka jest potrzebna taka płaska.

    OdpowiedzUsuń
  4. czy na biszkopt to jest porcja razy dwa czy trzeba robić podwójnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest napisane X2 czyli jeden biały , drugi czarny... wydaje mi sie ze jasno opisałam.

      Usuń
  5. MOŻNA RÓŻNIE INTEERPRETOWAĆ. MOŻE BYĆ ŻE PODWÓJNA PORCJA LUB ŻE TRZEBA WSZYSTKO RAZY DWA. dZIĘKI ZA ODPOWIEDŹ

    OdpowiedzUsuń
  6. piękny i smakowity, zapożyczyłam sobie fotkę torcika i podlinkowałam..

    OdpowiedzUsuń
  7. czy tort jest bardzo słodki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zależy jaki dodasz dżem.. tu mozna smak regulować.

      Usuń
  8. Tort zrobiłam wczoraj na urodziny męża i każdy był zachwycony. Zamiast dżemów biszkopty smarowałam domową nutellą ze śliwkami oraz dodałam wiśnie w zalewie. Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z przyjemnością zobaczyłabym zdjęcie .. renireni33@gmail.com

      Usuń
  9. Nie wiem o co ten szum, podałam źródło zdjęcia, nie napisałam, że jest moje. Poza tym bloga nie prowadzę od prawie roku, a zdjęcie z tego postu nie jest wcale widoczne... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam! Wyszedł świetnie! Byłam bardzo pozytywnie zaskoczona jego rozmiarem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się bardzo. faktycznie jest pokaźnych rozmiarów.

      Usuń

Napisz co myślisz o potrawie, nie zostawiaj reklam ani linków. Nie troluj.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...