Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

17 listopada 2012

Golonka w winie z pieczarkami




Golonka w winie z pieczarkami


3 golonki
Golonka w winie z pieczarkami
100 g pieczarek
1 kwaśne jabłko
3 marchewki
100 ml wina
200 ml bulionu
1 cebula
3 ząbki czosnku
pół łyżeczki papryki słodkiej
szczypta tłuczonej kolendry
pieprz
sól
tymianek świeży
oregano
majeranek
Golonka w winie z pieczarkami
kilka ziaren ziela angielskiego
kilka ziaren jałowca
1 łyżka miodu
tłuszcz do smażenia










Golonki oczyścić i umyć. W głębokiej patelni rozgrzać tłuszcz ułożyć golonki lekko przyrumienić ze wszystkich stron i podlać winem oraz bulionem (nie dodawać wszystkiego na raz) Dodać przyprawy, drobno posiekany czosnek, cebulę, obraną, pokrojoną na kawałeczki marchewkę  i pokrojone w ósemki jabłko dusić pod przykryciem uzupełniając płyn.  Pieczarki przysmażyć na drugiej patelni i dodać po ok godzinie od początku duszenia. Posmarować golonkę miodem i uzupełnić płyny. Dusić do miękkości od czasu do czasu obracać.
Podać z ziemniakami z wody, pieczonymi, lub z pieczywem.


Dodatkowo można podać chrzan lub inne ostre sosy.

2 komentarze:

  1. Robiłam golonkę w piwie, w winie nie. Wypróbuję i zobaczę jaki ma smak, bo ciekawa jestem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do piwa nie mam przekonania... jako mi nie smakuje mięso z piwem. I ten zapach podczas duszenia ..
      Zawsze dodaje wino

      Usuń

Napisz co myślisz o potrawie, nie zostawiaj reklam ani linków. Nie troluj.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...