Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

2 października 2010

Pierogi z grzybami - Lejkowiec dęty







nadzienie
grzyby - lejkowiec dęty ok 3 kg
2 jajka
bułka tarta ok 5-6 łyżek
sól
pieprz
1 cebula
tłuszcz do smażenia


ciasto
1 kg mąki
2 jajka
szczypta soli
woda


Grzyby oczyścić i ugotować w dwu wodach odcedzić i dobrze osączyć. Zemleć w maszynce lub robocie. Kiedyś były siekane ręcznie) Dodać jajka bułkę tartą, sól i pieprz oraz przysmażoną na tłuszczu cebulkę, wymieszać dokładnie.  





Zagnieść ciasto. Wałkować cienko, wykrawać krążki lub kwadraty  i lepić dowolne pierogi nadziewane grzybami
Pierogi ugotować w osolonym wrzątku. Podawać z tłuszczem przysmażonym z cebulką.








3 komentarze:

  1. Mam pytanie o te jajka - dodaje się je surowe, czy gotowane? Jeśli surowe to dodatkowo się podsmaża/gotuje, czy już nie przed zapakowaniem do pierogów?

    Ładne pierogi o nietypowym kształcie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście ze surowe.. gdyby miały być gotowane to napisałabym to. Jajko ma za zadanie skleić i usztywnić nadzienie podczas gotowania, by podczas jedzenia grzyby nie wysypywały się ze środka.

      Usuń
    2. Dziękuję za szybką odpowiedź :-) Tak mi się wydawało, ale nie byłem stuprocentowo pewien, więc wolałem zapytać. Nazbierałem dziś trochę lejkowców i będę robił pierogi... ale to jutro, bo dziś na szybko smażone kurki.

      Usuń

Napisz co myślisz o potrawie, nie zostawiaj reklam ani linków. Nie troluj.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...