Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

5 lutego 2012

Placki na zsiadłym mleku - Fajerkasy




1 kg maki
500 ml zsiadłego mleka
1 szkl śmietany 12%
4 łyżki cukru
1 czubata łyżeczka sody
szczypta soli
3 jajka

Wszystkie składniki włożyć do miski i zagnieść luźne ciasto.
Wałkować na grubość ok pół centymetra, i kroić na kawałki.
Smażyć na smalcu lub oleju na złoty kolor z obu stron pulchne placuszki.


Placuszki pochodzą ze wsi z tak dawnych czasów kiedy to ludzie palili w piecach i piekli je wprost na fajerkach i nazywały sie one "Fajerkasy" Niestety teraz fajerek juz nie ma. Ale smżone na patelni smakują równie pysznie. Choć nieco inaczej ..






10 komentarzy:

  1. Dają się zjesć na drugi dzień, czy trzeba natychmiast? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli nie zrobimy za twardego ciasta to na drugi dzień są ciągle dobre.. kurcze moje nie doczekały drugiego dnia :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nazwa cudowna :) Myślę, że znam kogoś, kto by je bardzo polubił...muszę je zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podobają:) Chętnie je niedługo zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie w domu mówiło się na nie "krzywe placki" :). Bardzo je lubię, szczególnie, kiedy są świeże i chrupiące :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja jem te placki najchętniej po kilku godzinach albo na drugi dzień ponieważ zaraz po usmażeniu mdli mnie po nich.Ponadto mam troszkę inny przepis. 0.25 l mleka zsiadłego,plaska łyżka sody,2-4 czubate łyżki cukru(można dodatkowo dodać cukry wanilinowego) i na koniec mieszając dokładam mąki aż zrobi się ciasto które można już wyrabiać ręką.Mąkę dodaje stopniowo mieszając.Oczywiście że spróbuje tego przepisu ale również będę eksperymentował z częściowymi lub całkowitymi zamiennikami mąki

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dawno jadłam takie placuszki ... U mnie mówiło się na nie podeszwy ... bo były robione w takim kształcie . Smaczne były z dżemem

    OdpowiedzUsuń

  8. Wyglądają bardzo smacznie :))

    OdpowiedzUsuń
  9. u nas nazywają się sodziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja robie z jednym jajkiem bez śmietany i soli i jest oki ;-) pyszne z dżemem i cukrem pudrem polecam

    OdpowiedzUsuń

Napisz co myślisz o potrawie, nie zostawiaj reklam ani linków. Nie troluj.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...