Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

13 kwietnia 2013

Ciasto a'la filo z jabłkami, orzechami i miodem

na ciasto;

500 g mąki
1 łyżka oliwy
szczypta soli
3 ml ciepłej wody

nadzienie;

2 jabłka
garść orzechów włoskich
łyżeczka cynamonu
2 łyżki brązowego cukru

dodatkowo;

przyprawa do deserów Kamis
siekane orzeszki (najlepiej pistacjowe)
roztopione masło
miód ok pół szklanki




Jabłka obrać pokroić w kostkę, dodać pokruszone orzechy cynamon i cukier. Wymieszać.
Mąkę wsypać do miski dodać olej i sól, stopniowo dodać wodę i wymieszać, po czym ciasto zgnieść tak by było elastyczne.  Uformować wałeczek, przekroić na 8-9 kawałków.
Przygotować formę do tarty lub małą blaszkę o rozm  25x19 . Rozpuścić masło . Na początek formę nasmarować masłem, ciasto wałkować na bardzo cienkie placki, podsypując mąką, muszą być prawie przeźroczyste. Kłaść na formę wykładając aż na brzegi, każdą warstwę smarować roztopionym masłem, posypać przyprawą do deserów i odrobiną orzeszków ( ja użyłam orzeszki ziemne, siekane)
Po zużyciu połowy ciasta wyłożyć jabłka i znów kłaść cieniutkie placuszki smarować masłem i sypać przyprawą i orzeszkami . Po położeniu ostatniej warstwy, odciąć wystające brzegi i wstawić do piekarnika na ok 50 min w temp 200 st.
Zaraz po wyjęciu ostrym nożem pokroić ciasto w formie na porcje i oblać miodem.
Najlepiej smakuje na ciepło.




 Można też dodać śliwki.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co myślisz o potrawie, nie zostawiaj reklam ani linków. Nie troluj.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...