Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

18 marca 2017

Tureckie pide z nadzieniem z kurczaka


350 g mąki pszennej (może być mieszana z razową pszenną)
250 ml letniej wody
20 g drożdży
1 łyżeczka cukru
pół łyżeczki soli
2 łyżki oleju

nadzienie
450 g mięsa z kurczaka (z udek)
1 marchewka
1 cebula
2 ząbki czosnku
sól
pieprz
pieprz ziołowy staropolski
szczypta chili
oregano
majeranek
tłuszcz do smażenia
1 op mozzarelli


Mięso kroimy w kostkę, cebulę i czosnek siekamy, dodajemy startą na tarce marchewkę podlewamy tłuszczem i smażymy, dodając zioła. Kiedy mięso odparuje, dolewamy pół szkl wody i dusimy pod przykryciem ok 20 min. Studzimy.


Do miski wsypujęmy mąkę, w wodzie rozpuszczamy drożdże i cukier, do mąki dodajemy olej i sól po czym wlewamy rozpuszczone drożdże i mieszamy ciasto , następnie zagniatamy, podsypując mąką. Ciasto dzielimy na 3-4 części , wałkujemy cienko , boki zawijamy formując tureckie pide. Układamy na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia i napełniamy nadzieniem. Na wierzchu układamy mozzarellę. odstawiamy na ok 15 min. w tym czasie piekarnik nagrzewamy do 180 st.
Wstawiamy i pieczemy ok 30 min aż brzegi ładnie się zrumienią. Podajemy z sosem czosnkowym.












17 komentarzy:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile wychodzi sztuk z tych skladnikow?

    OdpowiedzUsuń
  3. przepis rewelacja!kto się nad nim zastanawia czy zrobic.....TAK!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Pychotka; ja zrobiłam z filetem z kurczaka, zjadły też moje dzieciaczki:-) Polecam !

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest super zrobiłam i wszystkim smakowało. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobre Polecam, dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis rewelacyjny, wszystkim smakowało! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zamiast marchewki, dodałam pokrojoną świeżą paprykę i pomidorki koktajlowe, na wierzch poszarpana mozarella i troszkę sera Grana Padano.Rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie zorbiłam na kolację, pychaa. Dodałam cukinii żeby było więcej warzyw, wyszło jak z obrazka. Dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam dziś i to jest tak meeeeega pyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. A ciasto nie musi wyrosnąć?????

    OdpowiedzUsuń

Napisz co myślisz o potrawie, nie zostawiaj reklam ani linków. Nie troluj.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...