Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

25 czerwca 2021

Ciasto filo ze szpinakiem i serem feta


 1 op ciasta filo

500 g szpinaku mrożonego

1 op sera sałatkowego 

pół op serka ricotta

2 ząbki czosnku

1 mała cebula

sól

pieprz

papryka słodka

olej do smażenia 

dodatkowo; masło 


Cebulę i czosnek drobno siekamy i podsmazamy na patelni z łyżką oleju. Dodajemy rozmrożony szpinak i mieszamy smaząc aż odparuje płyn.  Szpinak studzimy, dodajemu serki i przyprawy do smaku, mieszamy.

Ciasto filo rozwijamy z opakowania i przecinamy na kwadraty , najwygodniej nożyczkami. 

Roztopionym masłem przy pomocy pędzelka smarujemy ciasto i składamy po 5 szt nakładając na siebie każdy dalej o ok 3-4 cm.  Nakładamy kopiestą łyżkę nadzienia w jedno miejsce i zwijamy rulonik zaginając brzegi do środka. Układamy w blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, smarujemy wierdch jeszcze masłem i pieczemy w tem, ok 200 st przez ok 20 min.  



2 komentarze:

  1. Bardzo smaczne! Połączenie szpinaku z fetą jest według mnie super. Czasami zdarza mi się robić coś podobnego, tylko w cieście francuskim. Jednak nigdy nie dodawałam serka ricotta, a jak się okazuje całkiem dobrze się sprawdza:)

    OdpowiedzUsuń

Napisz co myślisz o potrawie, nie zostawiaj reklam ani linków. Nie troluj.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...