Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

6 kwietnia 2021

Kaczka z kociołka


 1 kaczka, ok 2 kg

sól

pieprz

sos sojowy

1 marchewka

1 duża cebula

1 kg ziemniaków

kilka liści kapusty

1 kieliszek wina

1 szkl wody

1 łyżka smalcu do posmarowania kociołka

przyprawy; majeranek, hyzop, papryka, sól, pieprz


Kaczkę myjemy i dzielimy na porcje, nacieramy solą, pieprzem i sosem sojowym i odstawiamy do lodówki na kilka godzin. 

Obieramy siemniaki, i kroimy w ćwiartki, kroimy w grube plasterki marchewkę i cebulę w piórko.

Przygotowujemy kociołek; na początku smarujemy kociołek smalcem wykładamy liście kapusty na dnie i bokach. układamy porcje kaczki. Ziemniaki,cebulę i marchewkę skrapiamy olejem i posypujemy przyprawami po czym wykładamy na porcjach kaczki. Wlewamy wino i wodę do środka, okrywamy kapustą i ustawiamy na ognisku. Dusimy na małym ogniu ok półtorej godziny. 






2 komentarze:

  1. WOW, zjadłabym taką kaczuszkę ze smakiem, ale w bloku jej nie zrobię:) Zazdroszczę tego kociołka! Kaczka na bank była pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam wygląda obłędnie, jak tylko zrobi się bardziej ciepło to w niedzielę taki kociołek zrobię. Idealne danie na obiad niedzielny. Ja nie jestem super kucharką, ale własnie testuje znalezione przepisy w necie, i nie zawsze mi się udaje, ostatnio tutaj http://cozjesz.pl/ znalazłam też proste przepisy. No mój mąż jest zadowolony z obiadków.

    OdpowiedzUsuń

Napisz co myślisz o potrawie, nie zostawiaj reklam ani linków. Nie troluj.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...