Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

13 marca 2013

Domowe masełko

Domowe masełko


900 ml śmietany dobrej wiejskiej




.

Śmietanę wlałam do pojemnika plastikowego o poj 2,5 l
Zakręciłam i potrząsałam dość długo, śmietana najpierw się rozrzedziła potem bardzo zgęstniała i na koniec zrobiła się chropowata aż w końcu oddzieliła się od maślanki, lekko potrząsając pojemnikiem pozwoliłam jej ubić się w duże grudki masła.
Po wyjęciu łyżką należy ugniatać masło by wydobyć resztki maślanki uformować w osełkę i w misce podrzucając lekko i obracając wygładzić i ubić masełko.

Maślanka jest pyszna do ziemniaczków


Do zrobienia masełka zainspirowała mnie Joanna55 Kliknij tu i dziewczyny które też zrobiły masełko i pochwaliły się na stronie Przyślij Przepis. Nagle też mi się zachciało domowego masełka takiego jak robiłyśmy z mamą dawno temu, jak jeszcze mieszkaliśmy na wsi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co myślisz o potrawie, nie zostawiaj reklam ani linków. Nie troluj.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...