Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

19 września 2013

Swojski żółty ser

Przepis zapożyczyłam za zgodą właścicielki BIETKI 
http://www.przyslijprzepis.pl/przepis/swojski-zolty-ser#a215268


Przygotowałam połowę porcji , uzyskałam 800 g gotowego sera żółtego


1 kg białego twarogu swojskiego
1,5 l mleka
12,5 dkg masła
3 żółtka
sól do smaku
można dodać kminek do smaku


Mleko zagotować, dodać pokruszony ser, mieszać aż z mleka zrobi się serwatka, odcedzić na gęstym sicie lub przez gazę. W tym samym rondlu rozpuścić masło dodać ser i żółtka oraz sól do smaku,
mieszać i smażyć kilkanaście minut.
Ser przełożyć do formy, ja użyłam butelki po mleku. Wystudzić i schłodzić w lodówce.




6 komentarzy:

  1. Taki domowy ser musi smakować obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest super, taki twardy prawdziwy ser, pomyslalam ze gdyby go uwędzić to byłyby oscypki jak sie patrzy :)

      Usuń
  2. Witam a na jakim ogniu gotować chodzi mi o temperaturę ? Z tego co pamiętam twaróg robiło się na małym nie można było zagotować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żółty ser nie jest twarogiem tylko jest zrobiony z twarogu i smażymy go w takiej temperaturze by się smażył :) nie mierzę temperatury w takich przypadkach

      Usuń

Napisz co myślisz o potrawie, nie zostawiaj reklam ani linków. Nie troluj.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...