Prawa autorskie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i treść są własnością autora, jakiekolwiek ich kopiowanie bez jego zgody jest złamaniem prawa..

5 lipca 2017

Kasza ze skwarkami i zsiadłym mlekiem


2-3 ziemniaki
1 łyżka tłuszczu ze skwarkami
sól
1 szkl kaszy jęczmiennej

Ziemniaki obieramy , kroimy na kawałki i gotujemy w niewielkiej ilości wody.
Wodę odcedzamy do naczynia, dolewamy do objętości 2 szklanek . Ziemniaki tłuczemy, dodajemy wodę i tłuszcz. Ponownie ustawiamy na ogniu, solimy do smaku, kiedy woda z ziemniakami zagotuje się, dodajemy kaszę i mieszamy od czasu do czasu. Kiedy kasza wchłonie całą wodę, zostawiamy ją pod przykryciem lub owijamy garnek kocykiem na ok 20-30 min.
Kaszę podajemy ze zsiadłym mlekiem.




6 komentarzy:

  1. Pierwszy raz słyszę o kaszy przygotowanej w ten sposób, bardzo ciekawy! Latem mam ochotę na lżejsze dania ale jesienią chętnie spróbowałabym takiego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja takąjadłam jeszcze w dzieciństwie, później troche zapomniana ale zatęskniłam za tymi babcinymi specjałami . Polecam, pyszna i z ziemniakami nie jest taka sypka jak sama kasza.

      Usuń
  2. Wow, bardzo oryginalny przepis. Chyba nie jadłam takiej nigdy, ale wygląda naprawdę niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym wolała gryczaną ale to już trochę inny smak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się .. to juz inny smak, inna potrawa .

      Usuń
  4. Moje wspomnienie z dziecinstwa. Jadlam taką kaszę, ale całkowicie o niej zapimniałam. Dla mnie tylko i wyłącznie kasza jęczmienna, gryczaną stosuje tylko jako dodatek do sosów.

    OdpowiedzUsuń

Napisz co myślisz o potrawie, nie zostawiaj reklam ani linków. Nie troluj.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...